2016. szeptember 20., kedd

A Természet szól hozzád – Ian Somerhalder, a korallzátony



Én vagyok a korall.
Néhányan azt hiszik, csak egy szikla vagyok. 


De valójában én vagyok a legnagyobb élő dolog ezen a bolygón. 
Akkora vagyok, hogy még az űrből is látni. De még mennyi ideig? 
Csaknem 250 millió éven keresztül nőttem. Aztán jöttek az emberek, és egyötöd részem eltűnt.
Persze a tenger fenekén élek, és talán nem láttok engem olyan gyakran. 
De szükségetek van rám.
Felfogjátok, hogy minden tengeri élet egynegyede tőlem függ?
Én vagyok a tenger neveldéje. A kis halak tőlem kapják a táplálékot. 
És elrejtőzhetnek a nagy halak elől.
És tudjátok, hogy kik eszik meg a nagy halakat?
Így van. Ti. 
Én vagyok a világ fehérjetermelője, ti pedig megnövelitek az óceánok hőmérsékletét, így nem tudok már itt élni. 
Amikor nagy viharok és szökőárak söpörnek végig az óceánon, erődítmény vagyok. 
Mégis szétszakítotok dinamittal, cianiddal mérgeztek.
Íme egy őrült gondolat. Ne gyilkoljatok tovább engem.
A Természetnek nincs szüksége az emberekre.
Az embereknek van szükségük a Természetre.
(Forrás: sevaster1)